Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Norweski rynek mrożonych owoców i warzyw

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: | 2012-02-29 15:32:55
analizy rynkowe

Analiza rynku

Mrożone warzywa i owoce:

Roczny obrót ze sprzedaży mrożonych warzyw i owoców sięga miliarda koron. W ciągu ostatnich 52 tygodni sprzedaż wzrosła o 10,7%.

 

Za większość tego wzrostu odpowiada firma produkcyjna Findus.

 

Zgodnie z najnowszymi obliczeniami Nielsen w ciągu ostatnich 52 tygodni sprzedano mrożone warzywa o wartości 810 milionów koron (2011). Oznacza to wzrost o 78 milionów, odpowiadający prawie 10%, w porównaniu do tego samego okresu w zeszłym roku.

 

Mrożone ziemniaki odnotowały największy wzrost, bo o 12% w ciągu tego samego okresu, osiągając wartość 308 milionów.

 

Findus zyskał najwięcej na tym wzroście, przegonił Norgesgruppen i stał się liderem rynku w tej kategorii. Findus posiada 26,3 % udziału w rynku jako dostawca, jest to niewiele więcej niż Norgesgruppen ze swoimi 25,2 %.

 

Dodatkowe informacje można uzyskać kontaktując się bezposrednio z Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Oslo wysyłajac zapytanie na adres poczty elektronicznej: oslo@trade.gov.pl